[framework] hoe noem je dit proces?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2014 13:32:54
Quote Anchor link
Hey guys,

Stel je krijgt een request binnen.

Uit dit request leidt je de route af die is opgevraagd, en aan de hand van die route roep je een controller en een action aan. Uiteindelijk leidt dit ertoe dat je een response object terugkrijgt. Nu vraag ik me af wat de juiste naam is voor dit "proces". Hoe noem je het "verwerken" en opbouwen de de response? Noem je dat "dispatchen"? Of omvat "dispatchen" ook al het versturen van de response?

Even in blokvorm:
(opzet klopt niks van, dus let daar niet op aub)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$request
  = getRequest(); // request komt binnen
$response = HoeNoemJeDitProces::getResponse($request); // het gaat dus om dit proces
sendRespons($response);
?>

Iemand?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 10:42:31

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/05/2014 14:11:39
Quote Anchor link
De response krijg je van de controller (via de view) als ik het goed heb. euh wacht even..
Afbeelding
Gewijzigd op 29/05/2014 14:15:54 door Frank Nietbelangrijk

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2014 14:15:43
Quote Anchor link
Het gaat niet zozeer om hoe je de response krijgt, maar om hoe je het proces noemt. Dus het proces wat (in jouw plaatje) tussen "Request" en "Response" zit. Wat is daar een mooi woord voor?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/05/2014 14:23:38
Quote Anchor link
Nee ik weet t niet.. verzin het ter plekke nu: requestProcessor of iets

Toevoeging op 29/05/2014 14:25:24:

Bij symfony heet het de HttpKernel. Dat is geen gekke naam nu ik erover nadenk

Toevoeging op 29/05/2014 14:29:27:

Bij een Dispatcher moet je denken aan een taakverdeler volgens mij. De functie die de juiste controller uitkiest en hem aanroept zou je een dispatcher kunnen noemen.
Gewijzigd op 29/05/2014 14:26:10 door Frank Nietbelangrijk

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2014 14:48:12
Quote Anchor link
>> Bij een Dispatcher moet je denken aan een taakverdeler volgens mij. De functie die de juiste controller uitkiest en hem aanroept zou je een dispatcher kunnen noemen.

Ah oke... en waar in dit verhaal zit dan de router? Komt die nog vóór de dispatcher?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/05/2014 14:57:10
Quote Anchor link
kernel.request in the Symfony Framework
The most important listener to kernel.request in the Symfony Framework is the RouterListener. This class executes the routing layer, which returns an array of information about the matched request, including the _controller and any placeholders that are in the route's pattern (e.g. {slug}). See Routing component.
This array of information is stored in the Request object's attributes array. Adding the routing information here doesn't do anything yet, but is used next when resolving the controller.

Toevoeging op 29/05/2014 14:58:54:

Het gebeurt dus al in het blauwe 'request' blokje van het schema als ik het goed begrijp

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/05/2014 15:01:13
Quote Anchor link
Hmmm... oké... vaag, haha... mja... ik ga er zelf nog wel iets voor verzinnen dan. Dankjewel voor het meedenken :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.